vineri, 12 decembrie 2008

Dumnezeul meu în care mă încred

"Cel ce stă sub ocrotirea Celui Preaînalt şi se odihneşte la umbra Celui Atotputernic zice despre Domnul: <El este locul meu de scăpare şi cetăţuia mea, Dumnezeul meu în care mă încred!>"
(Anonim, Psalmul 91, vers. 1 şi 2)

Oamenii se adună unii langă alţii după afinităţi, dar şi după similarităţi. Ştiţi zicala: Cine se-aseamănă se-adună. Căutăm compania celor asemănători nouă pentru că avem nevoie să fim înţeleşi şi aprobaţi în ceea ce suntem, ca oameni. De asta ne şi îndrăgostim unii de alţii. Până la urmă.

Se pare că psalmistul pe care l-am ales astăzi este un bun cunoscător al psihologiei umane. Ori asta, ori face parte din categoria de oameni care stau sub ocrotirea Celui Preaînalt. Ori ambele. El descrie un fel de oameni care are fixat în centrul fricii, ca un bypass, o frază care îi trece pe pilot automat atunci când incep să simtă frică sau îngrjorare:

El este locul meu de scăpare şi cetăţuia mea, Dumnezeul meu în care mă încred!

Spre deosebire de conceptul de gândire pozitivă care îţi spune să-ţi repeţi acelaşi lucru până ajungi să-l şi trăieşti (!?), acest fel de abordare a vieţii izvorăşte din experienţă. Astfel de oameni sunt din ce în ce mai rari, chiar şi între cei care cunosc şi studiază cu regularitate Biblia. Nici cei care stau şi scriu sau citesc acest blog nu fac excepţie.

El este locul meu de scăpare şi cetăţuia mea, Dumnezeul meu în care mă încred!

Oamenii ne-ar putea recunoaşte după asta. Am trăi vieţi mai bune, mai calitative. Mai sfinte. Da, mai sfinte. Pentru că a sta sub ocrotirea Celui Preaînalt ţine şi de noi. Acum, în dimineaţa asta, trebuie să ne îndreptăm spre Domnul. Trebuie să facem din El Cel Preaînalt şi Cel Atotputernic.

El este locul meu de scăpare şi cetăţuia mea, Dumnezeul meu în care mă încred!

Bună dimineaţa!



Pentru un studiu mai amănunţit al Psalmului 91 vizitează următorul site: http://www.easyenglish.info/psalms/psalm091-taw.htm


Niciun comentariu: